God morgon!

Igår var det en vacker kväll                    image47

observera vårat "vackra" växthus som kom med på bild.. inte vacker men fyller sin funktion iaf.

Idag vaknade Axel med huvudvärk så det blir en hemmadag idag:-) inte så konstigt kanske med tanke på att han somnade före bolibompa igår och vaknade halv7 imorse, kanske sovit för länge?
Både han och Alma är väldigt snoriga, igen!! Alma kan ha tänder på G för hon dreglar så in i bomben, och så är det ju vår- brukar betyda mycket rinniga näsor-

Jag har kommit fram till att jag har fobi- råttfobi!!!   HATAR dom små gnagarna, helst om dom kommer nära inpå, som typ i stugan efter vintern kan de förekomma, USCH och FY vad äckliga dom är!! Kryper i hela kroppen bara jag tänker på det.

Igår gick jag husesyn och kom fram till att, om jag ska få målat allt som är i furu/trä kommer jag att behöva typ 100liter färg och en hel massa tid o tålamod.. Pust!
Har bara drygt en månad kvar sen börjar jag jobba igen, blir bråttom..
Jag gillar att måla så det är inga problem, men men.. se bara själva:!
          
1.tvättstuga/källare        2. källartrapp            3.Hall                    4.Halltak                       5.Vindstrapp              6.Hall/Vindstrapp

Ni förstår vad jag menar...   Gammalt hus=massor av jobb:-)
Och allt detta elände fortsätter upp i  HELA övreplan oxå, suck!
Funderar lite över taket i hallen, och det är likadant i vindan, det är bara slaget typ brädor och  lämnat stora glipor mellan brädorna. därifrån syns den svarta takplasten, så.. Hur blir det om jag målar vitt rakt av? kommer den svarta plasten att lysa i ögonen..? eller hur skulle man enklast/billigast/bäst kunna göra???
en större bild på taket så ni ser:-)
image56
Skulle inte orka börja slå en massa tunna typ lister på varje springa, men kanske måste för att få det bra?? Tar tacksamt emot alla förslag!!
Väl mött*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0