Orka bry sig:-

Hallå!!
Måste bara säga att jag är ruskigt avundsjuk på de småbarns mammor som orkar fixa sig varje dag?!!
En stor eloge till dem, själv vet jag knappt var jag har lagt hårborsten sen Alma föddes... så ofta fixar jag mej-oops!
Men det är väl som med allt annat, beror på vad man prioriterar. Fast onekligen skulle man ju säkert känna sig mycket piggare om man slapp dra ´på sig mössan,  när det är sol o plusgrader, bara för att dölja håret som ligger som ett trassel där under..  Okej, skärpning alltså!!!

Idag fick vi äntligen pellets igen, skönt!  Ett elände med dessa gamla hus och elen som är dragen hur som helst.. Alltså- om vi värmer huset med el, så kan vi inte värma bastu- då går säkringen.. samma om disk-och tvättmaskin är på samtidigt, då kan jag inte dammsuga- nej för då går oxå säkringen.. Hoja, fatta alltså vilket tjorv!!  och en mer upptagen bransch än elektrikernas finns nog inte!! Bläää.

imorgon kommer nya köksgruppen, härligt!!!  insåg till slut att vi aldrig kommer att få skrapat o betsat den gamla gruppen så den får flytta till stugan..

axel är på väg ut så ska hjälpa honom
hejdå!


Kommentarer
Postat av: Pia

Haha! Jag skulle nog vara en sån mamma. Jag åker ju inte ens till affären om jag inte har sminkat mig. :D Eller fixa håret...(Nå inte riktigt)
Går man till jobbet utan smink så får man kommentarer som att "gud vad du ser trött ut.. " Hmmm... Jag orkade/hann inte sminka mig på morgonen. Men men sånt är livet.
Hoppas att ni har det bra och att vi syns snart.
Kram

2008-04-08 @ 20:55:22
Postat av: carola

Jodu Pia, det är nog just det att när man jobbar måste man försöka se piffad ut, för att slippa alla kommentarer och att folk tror att man är sjuk! Kanske därför jag nu njuter av att slippa det.. ha det bra! Kram!

2008-04-08 @ 21:37:31
Postat av: Pia

Jo precis! Fast jag tycker att det är roligt att smika och fixa sig, om man inte har gjort det på länge. :D
Snart är det dags för dig också. :) Roligt när du kommer tillbax. :)
Själv ska jag försöka komma in till frisörutbildningen i sthlm till hösten. Åker dit på besök nu i april. :D

Har det bra! kram

2008-04-09 @ 19:14:06
Postat av: carola

Ojdå, sthlm.. fanns den inte närmare eller vill du verkligen dit??
Ingen baby ännu för Patrik & Maria eller?

2008-04-09 @ 19:20:20
Postat av: Pia

Nä ingen beibis ännu. :) Men vi hoppas till helgen... Det finns säkert närmare men jag känner att den i sthlm är bäst. :) Kommer jag inte in där så tänkte jag utbilda mig till barnmorska. :) Men men vi ser ju hur det blir, ska iaf bli skönt att börja plugga igen. Har det bra! Kram

2008-04-10 @ 10:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0