Skärtorsdag

Hallå!
I natt har jag hostat som bara den! tänkte stiga upp vid halv 12 för det kändes hopplöst men sen somnade jag iaf.
Nå niin, på morgonen for jag iväg till vårt kära(??!?) grannland för att köpa "mustanparran tippoja". suverän hostmedicin med varningstriangel o köpstopp, max 2flaskor..  Men döm om min förvåning när jag kommer dit, dom har slutat framställa det! Fan oxå.. 
När jag ändå var i finland så passade jag på att vara och handla lite korv!! och öl och barnmats desserter (billiga som sjutton där, typ 3-4kr!!)  Det var sjukt mycket folk o ändå var kl bara halv10, men det är ju påsk..
Svängde in på Alko och köpte en flaska whiskey, kan vara minst lika effektivt mot hosta?? Ska bada bastu ikväll och prova värma lite whiskey.. inte gott-nä jag vet- men vad fan, hjälper det så!

Robban,( LÄS: Aromatmannen..) och Axel for iväg en vända till jgi, skulle byta kapell på den omtalade skoterpulkan och ta hem släpet. Jag och Alma ugglar här hemma, ganska skönt faktiskt..

Kanske skulle fundera på och fixa barnvakt på lördag el söndag och åka iväg en tripp till hpda(-ikea o rusta-)
eller vad tror du Bibi? Fammo kanske....?
SKOJADE VERKLIGEN  BARA! vi kan absolut ta med barnen om vi åker nånstans!!
Kan man inte det så tycker jag man ska hålla sej hemma, sen får vem som vill ta åt sej så mycket dom bara vill, min åsikt är: Har man skaffat barn så ska man oxå ta hand om dom själv utan att behöva involvera en massa andra människor!!!!    då menar jag inte att man ALDRIG kan lämna dom, klart man kan! nån gång vid verkligt behov så..men man behöver ju inte bli till nån belastning för det.

Nog om detta, Hoppas att alla håller sej friska och får en riktigt GLAD PÅSK!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0