Söndaaag..

Det var den helgen det..
Fy bubblan vad fort det går! helst när Robban är ledig så bara rusar tiden iväg. när han jobbar sniglar den sej fram!
Vad har vi få gjort.., jo igår var det ju kanonväder så vi for iväg till juoksengi. Tanken var att vi skulle föra ockelbon, som Robban hämtade från stugan i fredags, dit så att Jocke & Ia o co har nåt att åka med när dom kommer upp till påsk. Nå, tror ni, släpjäkeln hade frusit fast eller bromsarna då.. efter många liter varmvatten och ett juckande fram o tillbaka med bilen så jag trodde den oxå snart pajar., var det bara att lämna hem den.

Väl i jgi skulle vi byta kapell till pulkan, vårat första hade ett hål i plasten så vi fick en ny, det gick ju bra tills vi sku dra igen den.. Dragkedjan var sönder!! Fatta vilken djävla otur man kan ha..! Fast det är inte bara vi, en bekant fick sin 3de pulka i veckan och äntligen var den ok. Nåväl, dom hann inte mer än ut på isen en vända  så gick båda(??!! ) skidorna av!!  Börjar kännas som värsta epaskiten dom där pulkorna! inte sjutton törs man ju åka alltför långt med den, helst inte när man har en liten med sej! vad göra om nåt går paj när man är typ 5-7km hemifrån? nej nej, på måndag är det jag som ringer till importbolaget och diskuterar lite.. Dom måste ju bli nedringda av irritterade människor!!!

sen slutade iaf kvällen med melodifestivalen, och den gick helt ok tycker jag.

imorse fick jag sovmorgon, igen!! två mornar i rad, värsta lyxen.! klev upp 9 idag..
känns som om det är min tur att åka på förkylning, usch! ont i lederna och så kliar det i halsen.

nu väntar jag på att singing bee ska börja, kul program det där!
have a nice evening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0