Är det här livet???

Ja, det kan man ju fråga sig.. Det är den tiden på månaden när allt bara är skit!! Men samtidigt funderar jag att, vad gör jag egentligen dag ut och dag in? Jo, jag fyller diskmaskinen, tömmer diskmaskiner, tvättar, hänger och viker tvätt, ordnar skåp, rensar rensar o rensar och det syns ingenstans!, städar, lagar mat, matar, för och hämtar på dagis, osv. osv.
Visst låter det skitkul???!

Dom småbarns föräldrar som säger att det är såå roligt och alltid bara frid och fröjd, tro mej- dom ljuger!!! dom säger bara så för att verka präktiga, duktiga och få allt att verka så bra, eller så försöker dom intala sig själva..
Nå, det är ju både och, visst är det roligt och härligt men det finns absolut en baksida som med allt! Kan ibland tycka att det vore semester att åka och jobba..!
Märks det att jag varit hemma över ett år???

Kan ju alltid hoppas att man kan avskräcka nån ungdom med att berätta hur det egentligen är.. det man ser är ju den "glada" mamman som promenerar med barnvagn och det ser såååå gulligt ut.. så tänkte nog jag oxå nångång. tills jag nu med facit i hand kan berätta hur det verkligen är!

Nu kan ju nån kanske få den uppfattningen att jag inte tycker om mina barn, så är det absolut INTE, jag älskar mina barn, det är bara hela den situationen man befinner sig i som mamma ledig som kan bli jobbig ibland..
Tur som var växer ju småbarn upp och det blir lite lättare på ett sätt, men : småbarn-små bekymmer- det är så sant så, det blir jobbigare på andra sätt istället!

Nåväl, det hjälpte faktiskt att få skriva av sig lite..
Ha en fortsatt trevlig dag och hoppas på lite varmare väder!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0