Äntligen!!!

Hej!
Ett tag sen jag skrivit nåt, har varken haft tid eller inspiration.
Nu är Axels rum färdigt! Superfint blev det tycker jag, killen var nöjd och det är ju det viktigaste!

Nästa vecka får jag då äntligen börja på utbildningen, fan vad skönt alltså!! Bland det värsta som finns är nog att vara a-lös!  Nu får barnen oxå äntligen vara mer på dagis, Axel är superglad över det och Alma klagar knappast heller. Dom stortrivs på dagis båda två och det är ju skönt. Det är även ett mycket bra betyg till personalen på Myggan/Rönnen, de gör ett superjobb och barnen har förtroende för dem!
Ska bli sååå skönt att slippa de eländiga deltidstiderna som våra "smarta" politiker bestämt.. 3h/dag och inga måltider.   7.30-10.30 får de nuförtiden vistas där, helt jävla sjukt!!  fatta vilken stress det blir, och absolut ingen pedagogisk verksamhet trots att det ändå kostar att ha platserna.. Kan absolut förstå att de som är föräldralediga har sagt upp sina platser, det funkar ju bara inte att dra med en baby fram och tillbaka under så kort tid, nej nej- fram med klokare politiker som har förmågan att se hur besluten funkar i praktiken och inte bara stirrar sig blinda på siffror och besparingar!  (finns det sådana politiker...? knappast!)

Från det ena till det andra, denna har jag beställt idag. skall pryda väggen i vardagsrummet!

Fin va! Jag gillar den iaf. ska lägga upp en bild sen så får ni se hur det blev*
                                                  Ha en fortsatt trevlig kväll!
                                                  Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0